Priberať nemusíte ani po štyridsiatke

0
65

Naše telo prechádza v určitom veku rôznymi zmenami. Žiaľ nemôžeme vyzerať celý život na 20, no rovnako riešime aj vo vyššom veku našu hmotnosť, aj stravovacie návyky.
Práve okolo štyridsiatky sa nám spomaľuje metabolizmus a neraz naberieme aj niekoľko kilogramov bez toho, aby sme čokoľvek vo svojom živote menili. Dôvodom je najmä fakt, že strácame svalovú hmotu, ktorá je nahradené tukom. Naše telo tak prirodzene ochabuje, no s tým sa nemusíte len zmieriť.
Keďže Váš metabolizmus už nie je taký, ako predtým, nepotrebujete ani také porcie. Veľká časť z nás však v snahe zhodiť obmedzuje jedlo. Najmä večer sa snažíme nasýtiť veľmi skoro a jeme prevažne len zeleninu a ovocie. Toto však nie je celkom šťastné riešenie. Takýto režim totiž vydržíte len pár dní, či týždňov, no hneď ako sa vrátite k pôvodnému jedálničku, znova sa objavia aj zhodené kilogramy.
Ak chcete svoje telo dostať opäť do formy aj po štyridsiatke, nemusíte sa podvoliť zásadným zmenám. Jesť samozrejme musíte, no je dôležité si uvedomiť, ktoré potraviny Vaše telo potrebuje a v akej miere. Výborné pre Vaše zdravie sú fenikel, jablká, včelí peľ, olivy, slivky ale aj oleje lisované za studena. Ak ste začali priberať, je to jasným signálom, že Váš jedálničke už nie je vhodný. Skúste teda jesť menšie porcie a častejšie. Vyhnúť by ste sa tiež mali alkoholu, no napríklad aj cigaretám, ktoré môžu spôsobovať ďalšie vážne ochorenia. Ginko, či ľubovník môže pomôcť zlepšiť aj Váš krvný obeh. Aj muži by však mali zmeniť svoje stravovacie návyky a dopriať si skôr hovädzie mäso, strukoviny, ale aj orechy, tie majú priaznivý vplyv na funkciu prostaty. Dôležité sú tiež vitamíny skupiny B, ktoré nájdete napríklad v droždí, no mužom sa zrejme viac pozdáva tá tekutá forma a siahnu radšej po pive. V jedálničku pre mužov by nemali chýbať ani mandle, ovocie, no napríklad aj tučné ryby a mliečne produkty.
Aj telo po štyridsiatke potrebuje vyvážený prísun bielkovín, sacharidov a tukov v pomere 3:4:3. Netreba však zabúdať ani na dostatok spánku. Choďte teda radšej spať skôr, tak si zlepšíte nielen metabolizmus, ale aj chuť do jedla budete mať pod kontrolou.
V tomto veku je však na mieste navštíviť aj lekára a nechať si skontrolovať svoje zdravie. Zdravotné problémy totiž už nenechajú na seba dlho čakať, no aby Vás nezaskočili náhle obmedzenia, riešte toto v predstihu. Problémy Vám môže spôsobovať napríklad aj štítna žľaza, či pečeň.

Priberať nemusíte ani po štyridsiatke
5 (100%) 1 vote

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here