Diétna brokolicová polievka

0
1068

Brokolica je kapustovitá zelenina, a rovnako ako kapusta a podobné zeleniny, má vysoký obsah
vápnika a nízky obsah kalórií. Brokolica je dokonca z jednou z najzdravších. Je dokonca oveľa
zdravšia ako kapustová polievka a je väčší predpoklad, že vám pomôže schudnúť.

Kanadský dietológ Leslie Beck tvrdí, že brokolica vďaka vysokému obsahu vitamínu C zvyšuje
metabolizmus a napomáha chudnutiu. Ďalej obsahuje vitamíny E, B6 a sulforafán, ktorý má
dokázané protirakovinové účinky. Je tiež bohatým zdrojom vápnika, ktorý má tiež významnú úlohu
pri redukcii hmotnosti. Je tiež dobrým zdrojom vitamínu K a A, taktiež kyseliny listovej a vlákniny.
Nájdeme v nej aj množstvo antioxidantov a obsahuje glutatión, ktorý vďaka svojim účinkom
posilňuje imunitný systém.

Brokolica je dobrým zdrojom vlákniny, vďaka čomu zabraňuje zápche a iným črevným
problémom. Pravidelná konzumácia vlákniny zabezpečí pocit sýtosti na dlhšiu dobu, vďaka čomu
budete lepšie, rýchlejšie a ľahšie chudnúť. Vláknina má preukázateľný a účinný spôsob znižovania
telesnej hmotnosti.

Jedna porcia dusenej brokolice obsahuje len okolo 40 kalórií. Brokolicová polievka je známa
tým, že potláča chuť do jedla. Pomôže vám udržať zdravý aj váš imunitný systém.

Príprava brokolicovej polievky – očistené a nakrájané zemiaky s malou cibuľou povaríme
vo vode. Pridáme umytú a nakrájanú brokolicu a dusíme ďalších okolo 20 minút. Ďalej urobíme
zo zeleniny pyré pomocou ponorného mixéru. Pridáme odtučnené mlieko. Polievku naberieme na
tanier a ozdobíme lyžicou jogurtu.

Výhody konzumácie brokolicovej polievky – okrem toho, že pomôže zbaviť sa nadbytočných
kilogramov, ponúka aj iné zdravotné výhody. Znižuje hladinu cholesterolu v krvi, zlepšuje zdravie
srdca a znižuje riziko vzniku rakoviny. Omega 3-mastné kyseliny, ktoré obsahuje, znižujú riziko
srdcových ochorení.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here