Vysoko-proteínová diéta

0
360

Strava s vysokým obsahom proteínov je typická najmä pre kulturistov. Tí sa chcú zbaviť prebytočného tuky, ale zachovať, prípadne ešte zvýšiť svalovú hmotu. Preto sa odporúča aj zvýšenie prísunu bielkovín. Takéto diéty zvyčajne odporúčajú 1 g bielkovín na 1 kg telesnej hmotnosti.
Bielkoviny môžeme získať zo stravy, avšak väčšina najmä kulturistov, zabezpečuje ich prísun rôznymi doplnkami ako sú tyčinky či kokteily. Tieto by však mali byť konzumované opatrene, keďže obsahujú aj veľa priemyselne spracovávaných prísad.
Vyšší obsah bielkovín je potrebný na vybudovanie svalovej hmoty. Naviac trávenie takejto potravy vyžaduje viac energie, a tak sa niektorí domnievajú, že ich bielkoviny viac zasýtia.
Ak sa chcete zbaviť tuku, mali by ste konzumovať potraviny bohaté na bielkoviny, avšak s nízkym obsahom tukov. Medzi tieto patrí aj kuracie a morčacie mäso, ryby a iné morské plody, nízkotučné mliečne výrobky ako napr. tvaroh, chudé hovädzie mäso a vaječné bielky.
Ako každá diéta, aj táto má svoje riziká. Vysoko-proteínovú diétu by ste nemali držať ak trpíte ochorením obličiek. Niektorí vedci sa domnievajú, že práve táto diéta, so zvýšeným obsahom bielkovín, môže viesť k poškodeniu obličiek, prípadne až k ich zlyhaniu. Štúdie, ktoré by toto jednoznačne dokazovali alebo vyvracali, však neexistujú.
Náš metabolizmus, na spracovanie vysokého obsahu bielkovín v strave, potrebuje aj väčšie množstvo vody ako je tomu u cukrov či tukov. Preto nezabúdajte ani na dostatočný príjem tekutín.
Diét zameraných na vysoký obsah bielkovín v strave je hneď niekoľko, asi najznámejšia je Atkinsova diéta.
Nech sa už rozhodnete pre akúkoľvek, uvedomte si, že prijímané bielkoviny musia byť predovšetkým s nízkym obsahom tukov a zabúdať nesmiete ani na dodržiavanie pitného režimu.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here