Cviky na schudnutie

1
810

Mnohí z vás, ktorých cieľom je zhodiť nadbytočné kilogramy, prípadne aj vyformovať svoju postavu či zlepšiť kondičku, sa určite pýtate, aké sú najúčinnejšie cviky na chudnutie. My vieme odpoveď! Najúčinnejšie sú tzv. kardio cviky. Pri bežných cvikoch spaľujete hlavne cukry, zatiaľ čo pri kardio cvikoch sa Vám spaľuje tuk, a to už po 20-30 minútach cvičenia.

Pri kardio cvičeniach sa poriadne zapotíte, ale výsledok Vám bude určite stáť za to. Pri tomto type cvičení sa Vám zvýši tepová frekvencia a krvný obeh. A hlavne na dodržanie tepovej frekencie by ste si mali dávať pozor. Tepovú frekvenciu by ste mali mať medzi 60-65% jej maximálnej hodnoty. Vypočítate ju tak, že od čísla (226-ak ste žena/220-ak ste muž) odpočítate svoj vek.

Vhodnými kardio cvičeniami sú napríklad jogging, ľahký beh, jazda na bicykli a pod. Mali by ste však dbať na pravidelnosť- aspoň 2krát týždenne, ideálne však aspoň 4krát v rozmedzí 40-50minút. A to platí nielen pri kardio cvikoch. Základom každého cvičenia je totižto pravidelnosť a vytrvalosť. I pri kardio cvikoch však musíte myslieť na správnu a regulovanú stravu. Lebo len kombináciou správnych cvičení, zdravej stravy a správneho životného štýlu docielite požadovaný výsledok.

Zlatou zásadou je, že by ste nemali vykonávať cviky s činkami. Pokiaľ cvičíte s ťažkými činkami, dokážete spraviť len pár opakovaní, čo spôsobí nárast svalovej hmoty a priberiete na váhe. Pokiaľ ich ale chcete zaradiť medzi Vaše cvičenia na chudnutie, môžete, ale iba v takej miere, aby ste dokázali spraviť 20-30 opakovaní.

Ideálne cviky na chudnutie sú teda všetky vytrvalostné. Majte na pamäti, že nech už sa budete akokoľvek snažiť, nikdy neschudnete len v určitej oblasti. Môžete sa však snažiť schudnúť alebo upraviť danú partiu tela vhodnými doplňujúcimi cvikmi.

Hlavne nezabúdajte na vytrvalosť! Veľa šťastia!

 

1 komentár

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here