Jahodová diéta

0
1520

Pomaly sa blíži jar. Ak chcete zhodiť pár kilogramov, je ten správny čas popremýšľať nad jahodovou diétou. Toto obľúbené ovocie sa totiž vyskytuje práve koncom jari a začiatkom leta. Okrem výbornej chuti má aj vysoký obsah vitamínu C a to viac ako citrón. Tento vitamín zabezpečuje energiu a vitalitu ľudskému organizmu. Naviac jahody obsahujú aj kyselinu listovú a to viac ako ktorékoľvek iné ovocie. Tieto červené sladké plody majú aj antiseptický a regeneračný účinok na naše ďasná, a vďaka ich konzumácií si udržíte aj dobrú náladu, keďže pôsobia antistresovo. Jahody priaznivo pôsobia na krvný tlak aj na náš metabolizmus.

Jahodová diéta trvá 4 dni, počas ktorých môžete schudnúť skoro až 2 kg.

Hlavnou zložkou jedálničku sú samozrejme jahody, ale netreba sa vyhýbať ani inému ovociu a zelenine. Chudé mäso je tiež dovolené.

1. deň

Na raňajky si pripravte šalát z 250g jahôd, polovice jablka a banánu. Pridajte čajovú lyžičku medu a 50g prírodného a nesladeného jogurtu. Na desiatu si môžete pripraviť mliečny jahodový koktejl.

Na obed očistite špargľu, nakrájajte ju a uvarte. Jahody spolu s uhorkou umyte a nakrájajte. Jedny morčacie prsia umyte a nakrájajte na prúžky, opečte ich na troche olivového oleja a zmiešajte s ostatnými prísadami. Polejte citrónovou šťavou, s trochou vývaru a olivovým olejom. Podľa chuti môžete posypať orechmi. Na olovrant môžete zjesť jahodový jogurt s pol lyžičkou medu a s kukuričnými lupienkami.

Na večeru Vás zasýtia zemiaky uvarené v šupke, ktoré následne nakrájate a zmiešate s pokrájanými jahodami, cibuľou, zelerom a petržlenom. Pridajte nízkotučný tvaroh, jogurt a citrónovú šťavu. Osoľte a okoreňte a môžete podávať.

2. deň

Na raňajky si spravte celozrnný chlieb s tvarohom, na ktorý poukladáte na plátky nakrájané jahody.

Na obed si urobte palacinky, ktoré opečiete bez oleja. Na ne potom poukladáte jahody poliate citrónovou šťavou.

Večer si môžete dopriať pikantný šalát z jahôd, šalátových listov, paradajok, čili, nízkotučného tvarohu, jogurtu a citrónovej šťavy. Podľa chuti osoľte a okoreňte a podávajte s pečivom.

3. deň

Na raňajky si pripravte hrniec, do ktorého dáte nízkotučný tvaroh, srvátku, šťavu z jabĺk, ovsené vločky, a nakrájané jahody s banánom. Zmes rozmixujte.

Na obed Vám hlad zaženie plátok šunky, sladký melón a jahody.

Na večeru si pripravte ovocné pyré z pomarančovej šťavy, jahôd a medu.

Môžete si tiež pripraviť korenistú omáčku. Na masle a trošku vody poduste mrkvu a zemiaky, pridajte karfiol. Omáčku zahustite maslom, múkou a trochou mlieka. Podávajte s jahodami a celozrnným chlebom.

4. deň

Na raňajky zjedzte dva krajce chleba s tvarohom a jahodami.

Na obed pripravte tresku, pokvapkajte ju citrónovou šťavou, okoreňte, osoľte a vysmažte. Podávajte s cibuľou, šalátovými listami a jahodami. Dresing pripravíte z rastlinného oleja, vody, citrónovej šťavy, horčice a jablkového džúsu.

Na večer si pripravte zemiakovú kašu so syrom, jogurtom a jahodami. Pokvapkajte citrónovou šťavou a podávajte s mrkvou, paprikou a plátkom karé.

Ako vidíte fantázií sa medze nekladú. Dôležité je aby ste pri každom jedle mysleli na jahody, k nim sa výborne hodí citrónová šťava. Môžete ich podávať so sladkým ale aj k slaným jedlám či k mäsu.

Rate this post

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here