17 dňová diéta

0
1967

Táto diéta bola vytvorená praktickým lekárom Dr. Mikeom Morenom z Kalifornie. Už dva roky po sebe patrí medzi najpopulárnejšie diéty v Spojených štátoch.
Ako prezrádza názov, skladá sa zo 17 dňového cyklu, počas ktorého je upravený jedálniček. Vďaka tejto diéte je možné za 17 dní zhodiť 4 až 5 kg hmotnosti.
Podstata tejto diéty je v prijímaní sacharidov, ktoré podlieha určitým pravidlám. Striedajú sa dni s nízkym príjmom sacharidov a dni, kedy je možné konzumovať potraviny, ktoré majú vyšších obsah sacharidov. Toto striedanie má z časti mätúcu účinok na Váš metabolizmus a ten sa snaží pracovať rýchlejšie, čo v konečnom dôsledku znamená chudnutie. Tieto náhle zmeny v stravovaní majú aj vplyv na Vašu psychiku a nie sú také jednotvárne ako u iných typov diét. Preto sa táto diéta dodržiava oveľa ľahšie, aj keď ide o dlhodobú záležitosť.

17 dňová diéta pozostáva zo štyroch cyklov:
-zrýchlenie – v tejto prvej fáze je treba znížiť príjem sacharidov, vďaka čomu sa naštartuje spaľovanie tukov, táto fáza podporuje aj čistenie organizmu
-aktivovanie – v tejto fáze začína opäť konzumácia sacharidov, ktorej cieľom je opätovne naštartovanie metabolizmu, a teda spaľovanie tukov
-dosiahnutie – táto fáza je zameraná predovšetkým na rozvíjanie zdravého stravovania, pričom sú dovolené aj niektoré potraviny, ktoré boli predtým obmedzené
-dorazenie do cieľa – táto posledná fáza podporuje udržanie si zdravej hmotnosti tým, že počas týždňa sa konzumuje zdravá strava a cez víkendy, môžete pokojne siahnuť po obľúbených jedlách.
Počas týchto 17 dní je dôležité aby ste sa stravovali zdravo a vyhýbali sa konzumácií cukrov a spracovaných potravín.
Jedálny lístok môžete zostaviť z týchto potravín: morské plody, vajcia, morčacie a kuracie prsia, jogurty, jahody, paradajky, uhorky, špargľa, brokolica a hlávkový šalát. Na pitie sa odporúča zelený čaj.
Na raňajky si môžete spraviť praženicu, zjesť jeden grapefruit a zapiť to šálkou zeleného čaju. Na obed Vás zasýtia 2 varené vajcia s hlávkovým šalátom, mrkvou, brokolicou, paradajkou a cibuľou. Ak Vás prepadne hlad popoludní zaženiete ho jogurtom s čerstvým ovocím. Na večeru si pokojne uvarte morčacie prsia a dusenou špargľou a mrkvou.
Táto diéta myslí aj na pohyb, ktorý by ste mali vykonávať 17 minút denne počas 6 dní v týždni.
Výhody tejto diéty sú jednoznačne v striedaní cyklov, vďaka ktorým je jednoduchšie si udržať motiváciu v porovnaní s inými typmi diét. Tieto cykly naviac podporujú chudnutie a program cvičenia je krátky a efektívny.
Medzi nedostatky tejto diéty patrí nízky príjem kalórií, ktorý môže spôsobovať problémy najmä aktívnym ľuďom. Nevhodná je aj pre diabetikov a naviac striedanie cyklov nemusí vyhovovať každému.
17 dňová diéta umožní rýchli úbytok hmotnosti. Na jej udržanie je však nutné upraviť jedálniček a stravovacie návyky, inak sa môže dostaviť neželaný jojo efekt.

Rate this post

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here