Nerobte pri chudnutí chyby

0
332

Snaha schudnúť je dnes veľmi populárna. Nájdeme tak množstvo diét, no nie každá je tá pravá presne pre Vás. Než sa teda pre nejakú rozhodnete, dobre si naštudujte nielen jej prínos pre zdravie, ale aj možné negatíva.
Okrem hladu si totiž môžete spôsobiť aj vážnejšie problémy trávenia, no dopad to môže mať aj závažnejší. Ak teda chcete schudnúť zdravo, určite sa vyhnite nasledovným chybám.
Niekomu diéty samotné nestačia, a tak sa okolo nás neustále objavujú aj „zaručené“ prostriedky a výživové doplnky, ktoré zabezpečia chudnutie priam mávnutím čarovného prútika. Takto to však nefunguje, čo ste si pestovali mesiace, či roky, nezmizne cez noc. Zabudnite teda na podobné preparáty. Pri niektorých diétach síce môžete trpieť nedostatkom niektorých minerálov a vitamínov, no v tomto ohľade Vám oveľa lepšie poradí lekár, ako reklamné slogany.
Držať diétu je dnes veľmi moderné. Iste, pre naše zdravie je dôležité, aby sme nemali 20 kg naviac, no ak ste si zvykli v obchodoch siahať po tzv. nízkotučných výrobkoch, škodíte si viac ako si myslíte. V týchto produktoch sa totiž nachádza len o málo nižší obsah tukov, ako v jeho „plnotučnej“ verzií a naviac obsahuje množstvo cukrov a ďalších ingrediencií, ktoré nevznikli v prírode, ale v laboratóriu. Vášmu zdraviu teda škodí ešte viac pravidelná konzumácia takejto „chemickej bomby“, ako keď si občas doprajete plnotučnú variantu. Práve preto by ste nemali nakupovať len podľa obalov, ale študovať podrobne aj zloženie výrobku. Ak tento obsahuje viac ako 5 ingrediencií, alebo ich ani neviete poriadne prečítať, ani ho nekupujte.
Naše telo potrebuje pestrú stravu aj všetky živiny, no niektorými diétami ho o tieto ochudobňujeme. Najčastejšie sa to stáva ak zo stravy vylúčite mäso. Či už chcete byť vegetariánom, alebo hľadáte len spôsob, ako schudnúť, je veľmi dôležité chýbajúce proteíny v strave nahradiť napríklad strukovinami. Bez proteínov totiž strácate energiu aj svalovú hmotu. Svoje zdravie tak oslabujete, čím sa vystavujete zvýšenému riziku infekcií z okolia. Netreba sa teda prehnane vyhýbať ani proteínom.
Veľmi obľúbené sú aj detoxikačné diéty. Ich podstata však nespočíva v strate hmotnosti, ale v zbavení tela škodlivín. Tých je v našom okolí viac než dosť, no ak chcete týmto spôsobom aj schudnúť, výsledok bude len dočasný, naviac si metabolizmus spomalíte a skutočné chudnutie tak bude ešte náročnejšie.
Neraz je veľkým problémom aj nevhodnosť diéty. Niektoré sú totiž určené len pri niektorých ochoreniach, a tak ak nimi netrpíte, radšej sa im vyhnite. Okrem výrazných obmedzení v strave, ochudobňujete svoje telo o potrebné živiny. Naviac takýto jedálniček zväčša nie je ani veľmi lacný.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here