Zónová diéta

0
898

Je postavená na vyvážení pomeru bielkovín a sacharidov. To je v tejto diéte základom pre
zdravie a chudnutie. Kombinovanie stravy podľa nej vám pomôže zostať v „zóne“.
Telo sa nachádza v zóne vtedy, keď je hladina cukru v krvi stabilná, hormóny sú v rovnováhe,
čo môžeme dosiahnuť úpravou stravy na optimum – 40% sacharidov, 30% tukov a 30% bielkovín.
Keď sa nachádzate mimo zónu, znamená to, že vaše telo začína priberať. Ak znížime konzumáciu
sacharidov, a následným správnym vyvážením bielkovinami, v každom jedle udržíme inzulín
a glukagón na uzde, čo spôsobí, že nemáme pocit hladu. Obsah kcal v hlavnom jedle by nemal
presiahnuť 500 a v desiatej či olovrante 100.

Čo by teda mala obsahovať zdravá strava? Jedlá obsahujúce bielkoviny, čerstvú zeleninu,
vybrané druhy ovocia, listovú zeleninu a mononenasýtené tuky.

Pri tejto diéte si môžete jedlá vybrať len z úzkeho výberu. Diéta je nevyhovujúca pre ľudí, ktorí
nemajú dostatok času, nakoľko prepočítavanie správnej kombinácie potravín je dosť zdĺhavé.
Ak chceme správne chudnúť, diéta nám ponúka špeciálne produkty. A ak chceme pri chudnutí
posilniť aj naše zdravie, veľmi prospešné a vhodné je pravidelné cvičenie.

Rate this post

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here