Ázijská diéta

2
1270

Čínska kultúra je jednou z najstarších a táto ázijská diéte predstavuje stravu, ktorú na udržanie štíhlej línie konzumujú už 4000 rokov.
Pre chudnutie vo všeobecnosti je dôležitý počet prijatých a vydaných kalórií. Číňania spaľujú kalórie, ktoré pochádzajú z prírodných zdrojov a preto sa nadváha vyskytuje len zriedka. Tieto potraviny naviac umožňujú stály prísun energie a potláčajú chuť k jedlu mimo stanovených termínov. Pomáhajú tiež pri čistení organizmu od škodlivých látok.
Neznamená to, že oddnes budete jesť len v ázijských reštauráciách, vo všeobecnosti stačí dodržiavanie zásady zdravého stravovania ázijských krajín. Jedzte teda stravu bohatú na obilniny spolu s varenou zeleninou.

6 krokov ku zdraviu:
1. Najdôležitejším v ázijskej kuchyni sú obilniny. Najviac vyvážená pre náš organizmus je biela ryža. Avšak nemali by ste ju konzumovať pri každom jedle. Dá sa nahradiť napr. ovsenou kašou, pohánkovými rezancami alebo hnedou ryžou.

2. Uprednostňujte varenú zeleninu pred surovou. Ak žalúdku dáme surovú a teda studenú stravu, potrebuje náš tráviaci systém energiu na strávenie takejto potravy čo v konečnom dôsledku spomaľuje náš metabolizmus. Ak však jedlo, ktoré konzumujete je tepelne spracované uľahčíte prácu Vášmu tráveniu a zvýšite dostupnosť živín pre organizmus.Dôležitá je najmä miestna a ekologicky pestovaná zelenina, ovocie treba konzumovať s mierou.

3. Jedzte pravidelne živočíšne bielkoviny avšak v malom množstve. V Číne sa mäso konzumuje 2-krát do týždňa avšak len asi 60 g. Dovolené je hovädzie, jahňacie, bravčové, kuracie, ryby a tiež vajcia. Vegetariánstvo je podľa čínskej kultúry nevhodné rovnako ako nadmerná konzumácia mäsa.

4. Ázijská strava nepovažuje mlieko za zdravú potravinu. Spôsobuje zahlienenie organizmu, ktoré podľa Číňanov môže viesť ku kožným chorobám ba až k nádorom. Preto odporúčajú prísun vápnika zabezpečiť každodenným jedením zelenej zeleniny.

5. Pite šálku zeleného čaju každý deň. Ten podporuje spaľovanie tukov a priaznivo pôsobí aj na nervový systém.

6. Aby ste boli zdravý, dbajte na pozitívny postoj. Pre fyzické zdravie Vášho tela je dôležitá aj duševná pohoda.

Medzi odporúčané potraviny patria okrem už spomínaných: ovsené vločky, mrkva, brokolica, karfiol, cibuľa, cuketa, šampiňóny, špargľa, zemiaky, tofu, sójové mlieko, mandle, vlašské orechy, arašidy, majonéza, sezamový olej a sójová omáčka.
Samozrejme by ste mali dbať aj na dostatok pohybu. Ten je dôležitý pre udržanie celkovej rovnováhy, avšak netreba to preháňať. Aj dostatok spánku a oddychu je dôležité na dobitie energie.
Vhodnou formou pohybu je napr. Tai Chi.

Rate this post

2 KOMENTÁRE

  1. azijsku dietu neradim nikomu kto ma problemi so zaludkom lebo ja som ju zacala praktizovat v lete a prvi tyzdenbol bez problomou ale potom som zacala mat krce a hrozne bolesti doktor povedal ze to sposobil zeleny caj ktory som mal pit menej a nie ako uvdzali v casopise ze 6 raz za den takze bacha nato

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here