Diéta podľa krvnej skupiny

1
1190

Telo dospelého človeka obsahuje zhruba 5 litrov krvi. Je nevyhnutnou súčasťou nášho života, pretože zabezpečuje transport veľmi dôležitých látok, medzi inými môžeme spomenúť napríklad kyslík. V krvi sa nachádzajú biele krvinky, ktoré vyhľadávajú a zneškodňujú cudzie telesá a pôvodcov chorôb a vytvárajú rôzne protilátky.

Krv každého človeka sa zaraďuje do určitej krvnej skupiny – 0, A, B alebo AB. Jednotlivé krvné skupiny sa odlišujú povrchovou štruktúrou červených krvných teliesok.

Diéta podľa krvnej skupiny Vám nesľubuje len to, že schudnete, ale i zdravšie a odolnejšie telo. Autor diéty podľa krvných skupín, Dr. Peter D´Adamo zaviedol pre svojich pacientov diétu presne podľa krvných skupín, pretože na základe pozorovania zistil, že ľudia s určitým druhom krvnej skupiny priberajú viac, keď jedia určitý druh potravín.

Môžete, ale aj nemusíte jej veriť. Ale za vyskúšanie nedáte nič, nakoľko táto diéta Vás obmedzuje iba v určitých druhoch potravín a nie v množstve tých povolených (to však samozrejme neznamená, že sa budete prejedať).

Krvná skupina 0:

Ideálne potraviny: živočíšne a mliečne výrobky; konkrétne červené mäso, divina, teľacina, ryby a morské živočíchy, tofu, fazuľa, kozí syr, figy, slivky, ananás, citróny, maliny, datle, artičoky, brokolicu, cibuľa, špenát, kapusta a listová zelenina

Pozor si treba dávať na: Tuky, mliečne výrobky a nezdravé údeniny; konkrétne sladké limonády, prisladené ovocné džúsy, mliečne výrobky, kefír, syrov, šunky, chleba, pečiva, strukovín, musli, čierneho čaju, zemiakov, kelu, karfiolu, mandarínok, pomarančov, špargle, kečupu, majonézy, a všetky vyprážané jedlá

Cieľ: podporiť správne fungovanie metabolizmu a štítnej žľazy

Zaujímavosť: ľudia s touto krvnou skupinou sú ako stvorení na fyzické aktivity, preto by fyzické aktivity mali patriť k ich životnému štýlu.

 

Krvná skupina A:

 

Ideálne potraviny: vegetariánska strava; rastlinné oleje, v malom množstve ryby, chudé biele mäso, sója, sójové syry, sójové mlieko, pohánka, šošovica…

Pozor si treba dávať na: živočíšne tuky a prílišnú konzumáciu mliečnych výrobkov; mäso, údeniny, plody mora, mliečne výrobky, zákusky, otruby, banány, mango, melón, papája, pomaranče, pivo, likéry, kel, huby a zemiaky

 

Krvná skupina B:

 

Ideálne potraviny: pestrá strava obohatené o vitamíny A, B , E, C a železo; dajte si zeleninu, králika, srňacinu, jahňacinu, ryby, morské živočíchy, ovos, proso, ryžu, huby, nízkotučné mliečne výrbky, fazuľa, ovocie, zelená listová zelenina

Pozor si treba dávať na: pšenicu, šošovicu, kukuricu, zmrzlinu, tekvicu, plesňový syr, arašidy, sezam, čierne olivy, kokos, granátové jablko, avokádo

 

Krvná skupina AB:

Ideálne potraviny: tofu, ananás, morské riasy, ovos, jahňacina, králik, pstruh, treska, sardinka, makrela, kyslá smotana

Pozor si treba dávať na: Červené mäso, hydinu, pšeničné výrobky, kukuricu , fazuľu

 

Rate this post

1 komentár

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here