Havajská diéta

0
357

V snahe schudnúť ste už iste vyskúšali množstvo diét. Táto, i keď pochádza z nádherného exotického Havaja, Vám pomôže nielen schudnúť, ale aj naštartuje Vaše zdravie.
Podstata tejto diéty spočíva najmä v stravovaní podľa slnka. Ako sa teda slniečko pohybuje po oblohe, Vám našepkáva čo a ako jesť. Na začiatok však treba upozorniť, že nie je vhodná pre každého. Ak si neviete predstaviť svoj jedálniček bez mäsa, radšej na havajskú diétu ihneď zabudnite. Ak Vám však jeho vysadenie nerobí problém, alebo ste vegetarián, je táto diéta presne pre Vás.
Ako ste teda už iste zistili, havajská diéta pozostáva z konzumácie najmä ovocia, zeleniny a plodov mora. Podstatou je stravovať sa najmä zo zásaditých potravín, medzi ktoré patria jablká, hrušky, broskyne, marhule, hrozno, koreňová zelenina, paradajky, špenát, strukoviny ako fazuľa a sója, ďalej zemiaky, para orechy, ale aj zeleninový vývar, smotana, či mlieko. Zriecť by ste sa naopak mali už spomínaného mäsa, olejov, margarínu, ryže, múky a produktov z nej.
Ako to však celé funguje? Pevne stanovený jedálniček nehľadajte. Podstata spočíva v spomínanom „putovaní“ slnka po oblohe. Čo to ale znamená? Znamená to toľko, že svoj jedálniček si stanovíte sama, podľa toho, či jete ráno, na obed alebo večer.
Keď slnko vychádza na oblohu, vyberajte z plodov, ktoré rastú na vrcholkoch stromov. V našom prípade to môžu byť jablká, hrušky, marhule, ale aj avokádo, kokos, banány, či rôzne orechy.
Na obed, keď je slnko najvyššie a začína pomaly klesať, siahnite po plodoch, ktoré rastú na povrchu zeme. Môžu to byť šaláty a listová zelenina, kapusta, brokolica, paradajky, papriky, uhorky, či práve aktuálna tekvica.
Na večeru, keď slnko zapadá, dajte prednosť potravinám, ktoré rastú pod zemou, alebo pod hladinou mora. Pochutiť si tak môžete na zemiakoch, koreňovej zelenine, zeleninovom vývare, no svoj jedálniček môžete obohatiť aj o plody mora.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here