Jedlo, pohyb a spánok – správna cesta k zlepšeniu zdravia aj prevencií chorôb

0
797

Ak ste už vyskúšali viacero diét, avšak žiadna nezaberala, možno máte šancu práve s touto knihou. Nejde celkom o diétu tak, ako ich poznáme, ale najmä o zmenu životného štýlu. Nie vždy je potrebné dodržiavanie prísnych diét.

Táto kniha predstavuje sprievodcu zdravím životným štýlom a je dielom úspešného autora bestsellerov Toma Ratha, ktorý už 20 rokov bojuje s rakovinou. S touto diagnózou sa začal venovať štúdiu rôznych poznatkov, ktoré môžu pomôcť zlepšiť zdravie aj Vám. V knihe teda zdieľa tieto poznatky a pomáha tak ľuďom, aby žili zdravšie.

Dodržiavanie pokynov naviac nie je veľmi náročné a osvojíte si ich veľmi rýchlo. Stanú sa tak Vašou prirodzenou súčasťou. Naučíte sa robiť rozhodnutia, vďaka ktorým budete mať väčšiu šancu na dlhý a predovšetkým zdravý život.

Rath štúdiom zistil, že ochoreniam ako sú rakovina, srdcové choroby, cukrovka ale tiež obezita sa dá predchádzať.

Tri kľúčové faktory – jedlo, pohyb a spánok, sú navzájom prepojené.

Ak budete jesť zdravo, bude ľahšie venovať sa aj aktívnemu pohybu. Dostatok fyzickej aktivity naviac prispeje k zlepšeniu spánku. Kvalitný spánok predchádza konzumácií nezdravých potravín. Je teda logické venovať pozornosť všetkým trom faktorom spoločne.

V knihe tak nenájdete len zistenia, ale aj cenné rady, ktoré môžete využívať každý deň. Cieľom je individuálne využitie poznatkov. Nenájdete tu presné návody, ale len rady, vďaka ktorým si môžete zlepšiť svoje zdravie.

K zdravým potravinám patrí samozrejme zelenina – brokolica, kel, zeler, uhorky, špenát, paprika a paradajky, cuketa a mrkva. Ovocie je taktiež prospešné najmä jablká, jahody, avokádo a iné. Odporúčané sú tiež mandle, vlašské orechy, pistácie ale tiež mäso – kuracie, bravčové, morčacie a ryby. Na pitie je ideálny najmä čaj.

Pre udržanie alebo zlepšenie zdravia je nevyhnutný aj pohyb. Dôležité je aby ste boli aktívny počas celého dňa, najideálnejšia je samozrejme chôdza. Tú môžete doplniť o aeróbne cvičenie, ktorého dĺžka a intenzita závisí najmä od kondície. Cvičiť tak časom môžete aj 45 minút denne minimálne 3-krát do týždňa.

Zdravie je tak na prvom mieste a výhodou tohto plánu je najmä postupné adaptovanie sa na nový životný štýl. Veľký význam je prikladaný aj samotnému spánku a je vhodný najmä pre tých, ktorí dávajú prednosť voľnejšiemu prístupu pred striktnými diétami.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here