Nehladujte, ale chudnite

0
966

S nadváhou a nespokojnosťou s vlastným telom sa potýka väčšina z nás. Aj keď iste viete niekoľko teórií, ktoré by Vám zaručene mali pomôcť, akosi nič nefunguje. Nie každý organizmus je totiž rovnaký ako ostatné a čo pomohlo priateľke, či sestre u Vás fungovať nemusí.
Neznamená to, že budete donekonečna skúšať rôzne diéty, ani že sa zmierite so súčasným stavom. Ak chcete schudnúť, urobte to. Možno Vás to prekvapí, ale netreba na to, žiadnu vedu ani odborné informácie.
Naše telo funguje práve vďaka strave. Jej trávením získavame nielen energiu, ale aj nevyhnutné látky. V podstate môžeme povedať, že naše telo potrebuje všetko, aj tuky a cukry. Problém je však v množstve, ktoré pravidelne prijímame. Ak sa totiž pravidelne stravujete v rýchlom občerstvení, alebo zaháňate hlad sladkosťami, nečudujte sa, že ručička na váhe ukazuje takú hodnotu. Strava jednoducho musí byť vyvážená, no aj pravidelné.
Ak ste dávali šancu hladovke, zrejme Vás výsledok nemilo zaskočil. Dôvod, prečo to funguje len dočasne je ten, že telo dostanete do šoku, vďaka čomu si následne, po návrate k bežnej, ale aj zdravšej strave, odkladá ešte väčšie zásoby tuku, ako predtým. Tým je Vaša snaha celkom zbytočná, pomôcť Vám však môže ak sa začnete stravovať pravidelne.
Nie je totiž dobré ani ak sa počas dňa stravujete len vtedy, ak ste hladná. Potom totiž do seba tlačíte oveľa viac, ako vie Vaše telo využiť. Vyskúšajte skôr pravidelné stravovanie 5 – krát počas dňa. Nemusíte hladovať, no určite sa neprepchávajte, ale radšej zmenšite porcie. Zabudnite tiež na rýchle občerstvenie, obmedzte tuky aj cukry. Ak však chcete vidieť skutočné výsledky, začnite aj športovať. Nemusíte podávať vrcholové výkony, no kondičku si zlepšíte aj počas 25 minút tréningu, a to najlepšie 5 – krát do týždňa.
Čo však jesť, aby ste si mohli dopriať pravidelné jedlo a predsa chudli? Váš jedálniček musí obsahovať proteíny v podobe mäsa, rýb aj strukovín, ďalej uhľohydráty zo zeleniny, vlákninu Vám poskytne celozrnné pečivo, a nevynechajte ani orechy, tuniaka a olivový olej, teda potraviny bohaté na nenasýtené mastné kyseliny.
Striedme stravovanie a pohyb sú kľúčom k štíhlej línií. Na tento spôsob stravovania nedajú dopustiť ani celebrity.

Rate this post

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here