Zeleninová diéta

1
1884

Zeleninová diéta sľubuje skutočne zázračné výsledky! Má však prísne pravidlá, a to, ako bude úspešná vo vašom prípade závisí od toho, ako ju budete dodržiavať a aj od toho, čo budete konzumovať po nej, aby ste predišli neželanému jojo efektu.

Najskôr je však dôležité spomenúť, že zeleninová diéta nie je určená pre každého! Je pre Vás vhodná, pokiaľ:

–        Niekto z Vašej rodiny má/mal cukrovku

–        Máte veľa inzulínu v krvi

–        Trpíte nadváhou

Zelenina je úžasná v tom, že Vás dokáže zasýtiť, obsahuje veľa vody, no takmer žiadnu energetickú hodnotu a tuky. Majú aj nízky obsah sacharidov (okrem banánov, mrkvy, hrášku , kukurice a paštrnáku, ktoré by to takejto diéty nemali byť zahrnuté).

Zeleninová diéta spočíva najmä v konzumácii špenátu, hlávkového šalátu, fazule, zeleru, brokolice, uhoriek, papriky, cibule, kapusty, karfiolu, brokolice a všetkých druhoch byliniek. Pri tejto diéte je povolené konzumovať aj niekoľko druhov ovocia, ako napr. rebarbora, brusnica, černice… Výhoda zeleniny je v tom, že jej môžete konzumovať veľké množstvo, a pritom nepriberiete.

Niektorí odborníci však odporúčajú zeleninovú diétu vo forme tekutej, to znamená, že konzumujete len rôzne zeleninové šťavy a pijete popri tom bylinkové neosladené čaje. Je to riadna drina, mnoho obmedzenia, a hlavne nezvyk konzumovať iba zeleninu. Táto diéta však dokáže vynikajúco prečistiť organizmus, a preto je vhodná hlavne na jar a na jeseň.  Zlepšuje trávenie, zbavuje organizmus od škodlivín, obsahuje mnoho minerálov a živín.

Pozor! Pri tejto diéte je však prísno zakázané vykonávať športovú aktivitu, či už beh, plávanie alebo posilňovanie. Jediným povoleným pohybom sú prechádzky. Taktiež sa neodporúča držať zeleninovú diétu dlhodobo!

 

Rate this post

1 komentár

  1. SCHUDOL SOM ASI 5ROKOV DOZADU 56KG ,TERAZ ZASE TO SKUSAM UZ TRETI TYZDEN A SCHUDOL SOM 8,5KG DRZIM ZELENINOVU DIETU A CITIM SA LEPSIE CHCEL BY SOM SCHUDNUT 30 KG

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here